8/08/2017

Farewell Party for Arina

こんにちは、M2の尾崎です。天気がようやく夏らしくなってきましたね。

77日にArinaの送別会が行われました。
Arinaはモスクワ国立大学の博士課程で、ロシアの永久凍土について研究をしています。
理学系の日露学生交流プログラム(STEPS)で横山研に二ヶ月間留学していました。
送別会の様子

当日はArinaBlini(блины)という料理を作ってくれました。
(彼女は送別される側でしたが、わざわざ作りたいと言ってくれました。ありがとう!)
Blini looks like crêpe
ロシアに住む人は、長い冬が終わる時にこれをお祝いに食べるそうです。
ジャムやチョコソースとの相性は抜群でした。ごちそうさまでした。
ドーナツや宮入さんが作ってくださった杏仁豆腐もいただき、満腹の送別会でした。


Arinaには記念に東大アカデミックガウン仕様のハローキティをプレゼント。
キティちゃんはロシアでも人気みたいです。
Hello Kitty in UTokyo’s academic dress as a present

また会う日まで!


We held a farewell party for Arina, a PhD student from Moscow State University.
She researches permafrost in Russia.
She was a member of our lab during these 2 months.

She made blini for us, a Russian popular cuisine. Thank you Arina!
People in Russia eat it when winter is over.
It was so delicious with jam or chocolate.

We also ate doughnuts and Annin tofu(杏仁豆腐), which Yosuke made for us.
See you next time Arina! :)